Lil i Put

Ponieważ komiks dziecięcy przeżywa ostatnio w Polsce swój renesans, powstał też stosowny konkurs zacnego imienia Janusza Christy. Owocem tego konkursu jest sześć świeżutkich komiksów dziecięcych, w tym "Lil i Put. Jak przelać kota do kieliszka?" autorstwa dwóch młodzieńców - Piotra Bednarczyka i Macieja Kura.


Komiks składa się z trzech opowieści o dwóch mąciwodach, którzy dostają się do krainy pełnej mitycznych stworzeń. Mamy tu elfy, centaury i Entów. Jest także Gollum, który tutaj jest maskotką pewnej elfki i ma na imię Kirki.

Pierwsze dwie krótkie opowieści wydały mi się niespójne, nudne i niezabawne. Przyznaję, że rozczarowałam się i moją pierwszą myślą było: "To jak wyglądały komiksy, które nie wygrały?"; ale kiedy dotarłam do tytułowego, najdłuższego z komiksów w tej cienkiej książeczce, zrozumiałam, że to pewnie o tą część chodziło jury konkursu, a pierwsze dwie dodano, żeby zbiorek nie był żenująco cienki. To oczywiście tylko moja teoria. ;)


"Jak przelać kota?" to opowieść dość błyskotliwa, lekka i zabawna. Zabawna dla dziecka, które jest, nie zapominajmy, adresatem tego komiksu, ale też dla dorosłego (zwłaszcza kadr z elfką przybywającą po wpis do indeksu do oblodzonej jaskini - mam nadzieję, że autorzy rysowali postacie wykładowców z natury i że ich pierwowzory o tym wiedzą). Zakończenie jest słabe, ale ponieważ to nie jest komiks dla starszych czytelników, to mogę mu to darować.

Całkiem udana rzecz, na dodatek w przyjemnej cenie poniżej dwudziestu złotych.

2 komentarze:

Copyright © 2014 Na regale , Blogger