Przedświąteczny kącik nowości i zapowiedzi.

Dzisiaj nie tylko zapowiedzi, ale też nowości. Wyjątkowo, bo przed nami okazja do obdarowania wszystkich nowymi książkami. :)

1. U Dwóch Sióstr (które co prawda trochę mi się naraziły na Targach Książki, ale nie chowam urazy ;)) już dostępna interesująca książka kucharska.



oraz drugi tom "Meto":


2. "Media Rodzina" ma dwie klasyczne propozycje w pięknych, nowych odsłonach. Cudny (mam go i ciągle podziwiam), ilustrowany pierwszy "Harry Potter" (już w księgarniach):


oraz "Pan Tadeusz" z ilustracjami Wilkonia. Do kupienia od 14. grudnia (więc na Gwiazdkę jeszcze zdążycie):



Józef Wilkoń o tworzeniu ilustracji do "Pana Tadeusza" (fragment książki "Józef Wilkoń. Szum drzew. Z Józefem Wilkoniem rozmawia Janusz Górski"):
"Pana Tadeusza" uważam za jedno z moich największych osiągnięć. Poświęciłem mu bardzo dużo czasu. Pierwsze ilustracje zrobiłem w Paryżu - i wysłałem do Polski na konkurs. Wybrano mnie spośród szlachetnego grona najwybitniejszych ówczesnych twórców. Tam są koniki jak owady, drzewa jak liście, syntetyczne ujęcia, ale również technika faszystowska. Wszystko to wynikało z moich wcześ-niejszych doświadczeń z cieczami, no i z opozycji wobec tego, w jaki sposób dotychczas ilustrowano Pana Tadeusza, począwszy od Andriollego aż po Szancera. Zilustrowałem go przede wszystkim pejzażem, postacie są oddalone, po to aby uniknąć dramaturgii teatralnej.
3. Zakamarki w tym roku wyciągnęły kolejną Lindgren. Tym razem dla młodszych dzieci. Do kupienia od 7. grudnia:





4. Wydawnictwo Literatura już ma w sprzedaży nową książkę z ilustracjami Emilii Dziubak:



5. Wydawnictwo Otwarte proponuje nam kolorowankę z Harrym Potterem, a wydawnictwo Akurat - z "Grą o tron":



6. Insignis proponuje kolejnego Clarksona:


7. A Zysk daje nam Martina - coś ze świata Gry o tron - opowieść o Daemonie Targaryenie:


8. Już nie na święta, bo od stycznia - Rusinek o Szymborskiej. Od Znaku:


9. A z biografii tym razem zapowiedź Czarnego o Stryjeńskiej. Od 18. grudnia:


I to by było na tyle. Póki co. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Na regale , Blogger